Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego 2025

Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego po raz trzynasty!

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

Startuje XIII edycja rankingu „Lider Serwisu Blacharsko-Lakierniczego”.

Zapraszamy do licznego udziału i wypełnienia ankiety zgłoszeniowej!

Przed rokiem pisaliśmy, że zarządzający segmentem blacharsko-lakierniczym doszli już pod wieloma względami do ściany, a dalszy progres będzie napędzany głównie rozwijającą się technologią. I wydaje się, że tak właśnie jest – z ostatniego „Barometru” opracowanego przez redakcję „Dealera” wynika, że rentowność działu znalazła się pod presją, zaś liczba klientów zaczęła (na razie delikatnie) spadać.


W takich warunkach wzrasta oczywiście „waga” zarządzania oraz synergii między poszczególnymi firmowymi placówkami, co w teorii powinno faworyzować największych branżowych graczy. W teorii, bo przebicie wspomnianego branżowego sufitu nie będzie łatwe (jeśli w ogóle możliwe), co może stanowić szansę dla tegorocznych pretendentów.


Której stacji przypadnie zatem tytuł najlepszego serwisu blacharsko-lakierniczego w Polsce? Przed rokiem pomimo naporu konkurencji „złoto” skutecznie obroniła Grupa Cichy-Zasada. Teraz też jest o co walczyć, bo triumfatora rankingu ponownie wyróżnimy na scenie podczas 16. Kongresu Dealerów, największej imprezy branżowej w Polsce.

Głosach Kapituły, złożonej z przedstawicieli otoczenia rynku (dostawcy lakierów, firmy ubezpieczeniowe, podmioty wspierające proces wyceny i likwidacji szkód).

Punktach uzyskiwanych przez dealerów za wskaźniki efektywności serwisu (aby wyniki rankingu jeszcze trafniej oddawały rzeczywistą sytuację w segmencie, postanowiliśmy wprowadzić w tym roku drobne zmiany w metodzie liczenia punktów. W przeszłości firma, która mogła pochwalić się najlepszym wynikiem w danej kategorii, otrzymywała – jako jedyna – maksymalną liczbę punktów, zaś kolejni „zawodnicy” dostawali stopniowo coraz mniej oczek. W bieżącej edycji postanowiliśmy wprowadzić system progowy: nowy przelicznik ma zapobiegać sytuacji, w której znikomym różnicom na poziomie wskaźników, towarzyszyły duże różnice punktowe (np. w sytuacji, gdy zbliżoną wartość uzyskało wiele firm).

Jak co roku tworzymy nasze zestawienie, bazując na dwóch źródłach:

Oto 6 kluczowych naszym zdaniem wskaźników efektywności warsztatu blacharsko-lakierniczego, które weźmiemy pod lupę w tym roku:

Efektywność serwisu
(liczba godzin sprzedanych / godziny dostępne)

Udział reklamacji
(napraw powtórnych)

Średni czas naprawy
(tzw. key to key, czas
od oddania auta do jego wydania)

Wzrost liczby roboczogodzin
blacharsko-lakierniczych
rok do roku

Średnia liczba zleceń na doradcę

Średnia liczba RBH na zlecenie

2

Po uzupełnieniu wstępnych danych zgłoszeniowych zostaną Państwo przeniesieni do właściwego formularza, który można wypełnić na dwa sposoby:

a) wypełniając ankietę na stronie i klikając przycisk „wyślij” lub

b) pobierając formularz i wysyłając go na adres: bialek@miesiecznikdealer.pl

3

O końcowym miejscu w Rankingu tradycyjnie zdecydują Kapituła oraz punkty uzyskane za najważniejsze wskaźniki efektywności blacharni-lakierni.

4

Premierowe ogłoszenie pełnych wyników Rankingu „Lider Serwisu 2025” nastąpi podczas 16. Kongresu Dealerów w Łodzi, we wrześniowym numerze „Dealera” oraz w internecie.

Najpierw czekamy na zgłoszenia od Państwa. Aby zgłosić swoją blacharnię (w konkursie biorą udział wyłącznie warsztaty autoryzowanych dealerów), do środy 30 lipca należy wysłać do nas wypełnioną internetową ankietę.

1

W jaki sposób wyłonimy laureatów

„Lidera Serwisu Blacharsko-Lakierniczego 2025”?

Spośród nadesłanych zgłoszeń redakcja „Dealera” wybierze 15, które uzyskają status oficjalnych nominacji. To te kandydatury zostaną przedstawione kapitule.


Uwaga: grupa dealerska może zgłosić maksymalnie dwie kandydatury.

5

Formularz zgłoszeniowy

Masz problem z wypełnieniem formularza lub wolisz wypełnić go

w formie pliku Excel? Pobierz plik poniżej.

Pobieram formularz zgłoszeniowy

W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt

Artur Białek

+48 694 072 729

KONTAKT

Obserwuj nas na:

ul. Komitetu Obrony Robotników 56
02-146 Warszawa

Tel. 22 243 63 86
redakcja@miesiecznikdealer.pl